Friday, December 31, 2010

KEPSI!

we are the champion, my friends... hahaha. jangan hengat harimau malaya je yang boleh nyanyi lagu ni. perot anak-anak haji haron pon turut serta berkompang dan bernyanyian kegembiraan kerane malam ini sekali lagi hencik bapak sudi mensponsor makan malam yang terbaik dari ladang iaitu... KEPSI! hua3.. jeles kawan2.. ye, sile jeles lagi. oh, aku terdengar sok sek sok sek dari jauh yang mengutuk aku dah kembang lagi xbenti2 makan + bile nak besalin lame benor pregnant + lahabau ko makan enak tetiap hari!! tapi tak mengape wahai kengkawan.. aku memang gemar mengumpul pahala free setelah berbulan lamenye mengkolek dose di rumah. hahahaha. bukan ape, sebagai salah seorang anak mithali, aku xsanggup membiarkan hencik bapak dan puan omma sedih kerana anak2 tidak pandai menjage hati, so aku haruslah mengambil langkah dengan menjage hati mereka beserta mengepow dan menghabiskan segala benda yang dihidangkan apatahlagi yang bakal dihidangkan dengan hati yang tulus dan ikhlas. ye, memang aku baik.. xperlu diluahkan. sepertimana entri semalam yang memulakan kisah dengan keadaan di rumah, izinkan saya mula melakar kisah ye sahabat sekalian...

5 petang = dalam bilik terlentang membute den bunda mengejutkan supaya menggoreng cekodok pisang yang sudah bunda siapkan acuannye.

setelah 1 jam aku menggoreng sebab xtau macamane ghope sebeno cekodok pisang ni acely bile dah masak... jeng3.. siap sudah. kami adik beradik melantak sementara ayah dan bunda ke sengkang untuk melawat moksu ana yang baru balik dari sepital. ingatan ikhlas: cekodok ini sungguh enak walau kelihatan ireng.. sungguhh!.. enak!.. sunggguuuhhh....!!!



ayah dan bunda tiba di rumah pada jam lepas maghrib lupe nak tengok jam (ayat putarbelit seketika). bunda mengkobarkan supaya mengekol loqman si kaki rayap untuk pulang ASAP kerana hancik bapak nak belanje KEPSI. kami teruja lagi tergamam tapi sempat lagi sambung2 gosip sebelum hencik bapak marah dan bertanye soalan ini..


hencik bapak: korang nak g KEPSI ke x ni?
kami kaki gosip: jikalau ayahanda sudah berhajat, apalah salahnya.. hencik bapak: dahtu, xreti2 nak siap. ko nak gerak kol bape?
kami kaki gosip
: baiklah kalau begitu. akan kami segera menyiapkan diri wahai ayahanda tercinta.


tibe2 aku terbatuk dengan rakusnya..

ayah: xsehat ke? kalau batuk xyahla ikot.
aku kaki bodek
: oh, tidak mengapa, demi KEPSI syikin sanggup!


aku tinggal?? aku?? hahahah.. no!



tibe2, da sampai KEPSI.. haha. macam entri sebelom ni. flow kami melantak dengan girang.


okey, da PAKSE BANGUN TIDO kene upah yek makcik!

naseb baik memang dah bulat. tertutup double chin haku. hakhak

okey, beliau lapau.

tapi beliau yang bertudung itam itu lebih lapau. 3 ketul setengah yek dye bedal wahai umat sekalian.

abi dan ummi oni odah yang girang

makcik dan maklang yang pemalu lagi bersopansantun

puan omma xsanggup tengok anak2 yang lahap

hasil aku.. hauhauhau

encik cicak yang jeles xdapat join famili ini

semua berenti makn. stop..stop!! snap da pitcha 1st!

dah kenyang harus berenti untuk berangan

.... dan berangan

cik puan punye belog yang sedih esok kene balik ipoh.. waaaa!!!!


p/s: 4 buah beg.. hurmm.. bas CEPAT EKSPRESS sporting x kalo mintak tolong anta sampai depan romah?

No comments:

Post a Comment