Friday, June 10, 2011

AKU NAK JADI SERIUS

Ntah pasal ape aku tetibe nak jadik serius. lepas post kt mukabuku tros rase nk buat satu entri pasal menatang yang dipanggil 'NIAT DAN KEAZAMAN' ni. ye, aku tau semua menyampah kalau bace.. apetahlagi kalu ko kenal aku. cess.. kenapekah tiade sokongan untuk aku jadik SERIUS??? aku dah matang ape bak kate anis..(pahtu dalam kurungan kate sungguh die tipu.. kuajak).

Acely dari dulu aku dah terai nak jadik serius.. tapi acapkali juga diri ini tewas. cewahh ayat kau! bukan sebab aku ni gedik, bukan sebab aku ni emosi, bukan sebab aku ini insan hina.. hahaha.. sajak jap. tapi sebab bile aku nak setat jadik serius jek mesti orang sekeliling jadik pelik pahtu ade yang teros mintak maap ngan aku.. pahtu buat solat hajat.. den tunaikan segala keinginan zahir dan batinku. oh tidak.. aku blom mahu mati. serius. aku cume nak jadik serius. serius macam L dalam death note (baru 1st time tgok setelah beberapa dekad menatang tu kluar).

jadik, aku dah mulekan langkah. aku selalu terapkan unsur serius semasa makan, xbleh main2.. rezeki jgn dibawak main.. tidak elok. aku jugak terapkan semasa tengok biggest looser. kene fokus. contohi mereka.. takut nak makan mase menonton tapi lepas menonton xpe je nasik sepinggan. taim memarahi anak2 sedare juga harus serius.. dyorang xikot jadual aku buat harus dibebel dengan serius.. aku xikot xpe sebab aku yang buat peraturan. hua3.. so, mungkin esok luse aku akan tambahbaik lagi taim2 untuk serius.. semase tido mungkin.. atau juga semasa menggosok baju.. xboleh senyum mase iron.. baju xnak licin.

p/s: korang doakan aku bejaye. ye, aku bejaye jadik SERIUS deh!

No comments:

Post a Comment