Friday, July 29, 2011

hariku yang agak malang

hahaha.. bia r aku nak buat 2 entri sekaligus pon. kate pon blog aku.. wekkk.. xkesah.. xkesah.. nak jugak! hahaha. okey, entri kali ni memang aku banyak gune bahasa2 jerman campor urdu. sebab aku memang emo. rileks kau cakap??? rilekssssssssss????? ohh.. aku dah cukup rileks harini wahai sahabat.. dah cukup..

mesti ko nak tau ape yang malang sangat kan? kanlaaa... kanlaa pelisss.... xde, pagi ni aku pegi skolah dengan prasaan gembire sebab semalam dah habis banyaaakk jugakla duet 4 something yang kadang2 aku rase mmbazir tapi kang tak boleh tido plak kalau xbeli. . hemmmmm.. eh, bukan2.. bukan ni permasalahannya. masalahnye bermula cengggini.

DIARI CIKGU SYIKIN

7.25 pagi:
- sampai sekolah, jumpe anak angkat (budak upsr) tanye pasal keje aku bagi
- tulis kehadiran kat pejabat
-bertegur sapa dengan rakan-rakan guru (euwww.. gedik gile!)


7.30 pagi:
- abg zul merangkap partner cikgu lesen kete aku kol dye kate cenggini...

abg zul: syikin, syikin katne?
aku: kat sekolahla, nape? (padahal mase ni aku xtau pon tgh cakap ngn sape.. hahaha)
abg zul: harini syikin ade test jpj
aku: watdehelll!!! (dlam hatI).. test jpj?? hah.. xtau pon!!!!
abg zul: a'ah.. kul 8
aku: eh, mne boleh bang.. da sampai skolah. gpon xde surat nak bg guru besar
abg zul" yeke, cane ek camtu??
aku: cehh, tanye aku plak.. ko pon cakapla awal2 (still dalam hatI) .. xtaula bang.. memang xboleh.

frust, seryes aku frust doe! aku punye tunggu lame nk test jpj pahtu blehlak burn cenggitu je. bile kol cikgu lesen aku..

aku: cikgu, nape sy xtau ade test pg ni?
cikgu: sy pon baru tau mlam tadi
aku: xpela, postpone jela sy punye. padahal dlm hati aku seryes nak nanges.. seryesssss.....

den lagi satu hal plak. lesson plan aku kene gune ict. pahtu computer lab ngan science lab plak ade org gune. tajuk rini komet.. haraammm.. aku sains fail kot. haha.. set induksi nk ajar pasal sistem suria.. lagi satu haraammm... aku mane hapal name2 planet tuh!!! hahahaaha. dipendekkan cerite, aku tanyela sorang budak dajah 6 ni kedudukan planet2 dkt matahari tu, den dye kate hapal tapi xsemua. so dye suruh aku tgok mural pasal sistem suria kat dinding makmal. hahahaha.. name omputeh wey!!!! aku ajau BM kot!!! xpe2, koolll... tenang syikin... so, aku catat ape patot, tros masok kelas tanpe plan B. seryes aku men bedal je ngajau rini . seb bel xde observation. gahaha

masuk je kelas.. tros lukis gambau planet2 yang aku tengok kat makmal. pastu tanye budak2..

aku:tau xape ni murid2??
student: solar system cikgu!
aku: .......... finela.. india kan pandai speaking.. waaa.. aku xpandai...
student: blablabla.. (citer semua pasal sistem suria)
aku: ok, sekarang keje rumah awak ialah carik kat internet atau buku, lukis gambar sistem suri. tapi name planet dalam bahasa melayu.. faha,??!!!
student: faham!!!
aku: gahahaha.. done! aku genius

p/s: aku tepon kakcik ngn kak is sebab dyorang punye telinge da lali dengar carutan aku kalau tengah bengang.. dyorang saba gile layan aku. haha... korg rase dyorg baik ke aku terok????

No comments:

Post a Comment