Tuesday, August 3, 2010

PERUT

*Perut merupakan organ berongga seperti kantung yang berdinding tebal dan berotot.

*Perut merupakan sebahagian daripada salur alimentari yang bertujuan untuk mencerna bahan makanan supaya mudah dihadam dan diasimilasikan dalam badan.

*Perut secara amnya merupakan persekitaran berasid dengan julat pH antara 1 dan 4 bergantung kepada makanan dan faktor-faktor lain.

*Pepsinogen dirembeskan oleh sel utama dan bertukar menjadi pepsin dengan kehadiran asid hidroklorik.

*Bahagian dalam perut boleh merembeskan sehingga 2 atau 3 liter lelehan gaster sehari.

okey, begitulah maksud PERUT menurut encik wikipedia ye murid2..(@_@). sekarang kite lihat pula gambaran perut menurut encik wikipedia. terdapat beberape spesis perut yang terdapat di alam maya mahupun alam duyung aridinata. Antaranya ialah;

perut yang MENUNJUKKAN kasih sayang - lelaki ini xmahu gadisnya merase buyut sensorang, so dye sanggup brkorban bersame.. huu.. so sweeet!!! kan???


  1. perut yang DILIMPAHI kasih sayang.. perut begini sangat manje.. (haishh.. anjela you ni!).. dan perut begini bakal difollow oleh mereka2 yang bermtlamat tinggi dalam mencuba setiap perasaan teruje dalam setiap bentuk, spesis dan kaedah pemakanan.. (insyaAllah aku pon bakal ikot jejak..waaaa.. xmooooo!!!)



perut yang disayangi ramai orang.. masak lomak pon sodap!!! acely terdapat 8lapisan perut dalam spesis ini (kalo ak xsilap.. men bedal..haha).. tpi hanya yang ini sentiase berade dalam ingatan seluruh rakyat jelata terutama spesis berperut num 2..


  1. perut yang pelik.. tak banyak penerangan.. korang dah tau kan kenapa aku xmo kurus??? hahaha
Korang tau tak kenapa tibe2 aku post pasal perut harini?? sebabnye.. aku sentiase ditegur oleh NAZRI dan HAKEM (kedua-duanye sekutu je perut ngn aku acely). dyorang suh aku jage prut agar sentiase ramping. tapi dek kerane aku sentiase melihat keindahan makanan, mknenya trpaksalah aku mengenepikan dahulu nasihat2 mereka. hahaha.. Pelbagai kaedah telah aku jalani demi mendapatkan perut yang menawan seperti Jessica Alba (ahh.. xkesah!! aku nak ikot dye gak.. lantak ah!!).. nyatakan sahaja .. JOGING?? DIET?? PUASA?? TOTAL LIFE?? TEH ORANG KAMPUNG?? semuanya sudah kuturuti.. namun.. hahaha.. korang tgok jela sendiri hasilnye ek! xde hasil ponla.. aku kebal kot.. xyah mandi air mandian 7 mayat da... lalalala~

So, kesimpulannya, korang jagalah perut korang.. buat sehabes baik!! yela, xkan nak kawen pakai baju klawar kot tutup perut.. kan??? haha.. LU PIKE LA SENDIRI BEB...




PUNGGUNG a.k.a BONTOT????
haha.. no komen.. ni aset berharga kot.. kite simpan laen kali jelah yek..


SEKIAN~

p/s: aku sembelit.. tolong bawak dokter pakar meh cini.. waa!!!









1 comment: