Wednesday, August 11, 2010

puase vs balik kampong

selamat menyambut ramadhan kawan2!! hahaha.. tetibe lak aku nak bersopan santun kat sini kan?!.. okey2.. sempena hari kedua ramadhan ni (walaupon aku xpuase dua2 hari.. waaa!! mampoih la den ganti banyak weh nanti.. xmo!!! huukk..), meh aku cerita stori best + memalukan + lawak + bodoh kat korang. okey, dimulakan dengan malam sebelum puasa.

10 ogos 2010, 8.20malam:
saye gelibas sebab tbe2 rndu kat mak n ayah.. sob..sob.. lantas saye segera mengekol ayah saye setelah ditarbiyahkan oleh che dan azah. mule2 kuul dow.. tapi bile bapak aku hangkat je fon aku terus sebak.. dekat sebulan kot x kol + xdengar sware mak bapak sendiri.. sebak kan.. kan?? huhu. pastu tengah2 bagi muqaddimah iaitu bertanyakan tentang solat terawih dan witir (biaselah.. setaun sekali.. tiap2 taun wajib refresh otak balik kot.. hahaha).. eh, sambung stori.. lepas dapat info yang secukupnya pasal terawih n witir, tbe2 aku termenanges time melontarkan dialog ni.. "ayah.. syikin rindu... sambil diikuti sware tangisan manje.. " wuuuU.. waaaAA!!!". namun begitu, yang membuatkan aku nampak BODO disini ialah.. aku lupe aku kol kat ruang tamu sambil diperhatikan oleh aza dan che.. ulangan.. 2 orang manusia xberhati perut tu memerhatikan aku la!!! hadooiii.. dan korang tau2la naseb aku ditertawekan seikhlas hati lepas tu kan??.. haha.. eh, xabes citer lagi.. lepas jek bapak aku dengar sware tangisan gedik aku tu.. kami berborak mengenai tarikh kepulanganku ke tanah tumpahnya darahku iaitu felda sri jaya.. 26 ogos 2010.. 3 minggu lagi wo!! lantas, dengan sepenuh jiwa, bapakku memberi keizinan untuk saye iaitu aku sendiri pulang ke kampung pada 13 ogos 2010 bersamaan esok.. yeayyhh.. ESOK!!! walaupun aku cube berdiplomasi dengan mengatakan bahawa aku okey untuk menunggu 3 minggu lagi, namun.. bapakku sudah mampu membace hatiku bahawe time aku cakap aku okey tu aku sedang bermunafik bak kate cerita ALISA rancangan kegemaran NUR ASYIQA si PSYCHO.. ape yang lebih mengharukan aku.. tak sampai 10 minit selepas perbualan telefon bersama ayah.. aku dikejutkan oleh panggilan telefon daripada kak cikku yang nyata sudah mengetahui tentang kisah aku menangis tadi.. auwwcchhh.. malu sungguh diri ini bile ditertawakan oleh kakak sendiri.. kejutan tidak terhenti setakat itu, apabila aku mengonlinekan fesbuk, adik aku yang berusia 11 taun tapi tulis 18 taun kat fesbuk pula menceritakan bahawa pakcik2 ku juga sudah mengetahui tentang peristiwa bersejarah ini.. oohh.. aku sudah dapat mengagak bahawa kepulanganku di kampung nanti akan disambut dengan gilang gemilang oleh semua saudara mara dan sahabat handai yang mengetahui kisah tragisku ini.. dah nasebb...

OMMA!!!!

APPA!!

11 ogos 2010, 5pagi :
saye xbuleh puase.. yeayy!! memangla sedih sebab tak dapat menyambut 1st day puase.. tapi aku gembire gak sebab esok hari aku dapat menjeleskan rakan serumahku dengan makan bersungguh-sungguh sambil berpure2 lupe puase da stat,, haha.. sangat setan punye idea. namun begitu, impianku untuk biakan dyorang plus jeles sebab aku xyah bangun sahur tergendale apabila nadhiah ba'i beri-beri membuke lampu di atas mateku.. heii u!!! aku nak tdo ok! haha.. tapi aku xcakap r camtu.. sebab aku baek.. lalala~

4.30 petang :
okey, aku da janji dengan member time saing amek lesen L iaitu zila a.k.a cik jenab untuk berbuke pose kat umah beliau.. dan aku juge dengan begitu xmalunye menjemput kesemua 5 housemate aku untuk turut serta..haha.. ade aku kesah? guess.. kat mane rumah beliau.. ye kawan2.. dekat cemor.. jao wo!!! 1st time kitorang pegi dengan menaiki motor.. konvoi 3 motor.. memg boleh gile ko tau! macam nak g kuala kangsar jauh ke cemor itu gamaknye.. hahaha. tapi aku enjoy jek.. sebab.. aku pembonceng aza.. xpenat ponn.. hahaha. okey, pjalann amek mase hampir sejam la jugak ditambah dengan berenti sebab ujan plus tunggu anis yang jauh ketinggalan di belakang.. muke masing-masing agak emo. tapi, sampai je kat rumah cik jenab tu.. huuiii.. agak senang jugakla budak ni rupenye.. double storrey terrace.. sangat kemas.. tinggal dengan mama n 2 adik (ayah da meninggal).. ade dua kakak kat atas.. tapi dok jao.. time kitorang sampai tu, beliau sedang menggoreng ayam dan ikan pekasam.. perghh.. bau die memang boleh pegi r aku cakap.. member-member aku borak-borak dengan emak beliau yang sangat peramah disaat aku dan anis berada di dapur.. anis goreng nuget, aku tukang rase.. huishh.. tugasan yang sangat-sangat berat tapi aku rela buat demi sahabat-sahabat aku yang penat berpuase. da masuk waktu berbuke, kitorang pon mentekedarah menu-menu seperti berikut;
1) sambal udang
2)tomyam campur
3)ayam goreng
4)nuget
5)acar buah
6)acar rebung (aku xsuke.. hahaha)
7) kuih-muih beraneka bentuk
8) buah temikai
9) ikan pekasam
10)air pepsi
hah.. ape lagi ko nak buat?? makan jela.. hahahaha.. aku bahagie gile semalam. hilang semua menu-menu diet yang diajari.. dan natijahnye.. atas motor aku kene ngurut azah sebab angin dalam badan banyak sangat.. dan angin aku lagi banyak rupenye.. isk3.. tak tersedar diri ini.. kitorang sampai rumah dalam pukul 10 malam dan terus membentang tilam sambil menonton the shutter.
melantak jelah wey.. takyah malu-malu.. haha

12 ogos 2010, 4.55pagi :
okey.. aku terbangun pukul 4.55 pagi dengan niat untuk mandi hadas namun sambung tido dalam keadaan hampa. haishh.. 2 hari da terkumpul untuk ganti puase.. ni sah-sah hujung bulan ade lagi.. waaaa!!!!! jadual harian berjalan seperti biase tanpe ape-ape keistimewaan.. jus tak sabar nak teman rakan-rakan serumah berbuke puase.. hahaha.. AKU BAHAGIE.



p/s: lupe nak bgitau.. before sampai rumah sewaktu orang ramai sedang menunaikan solat terawikh.. kitorang sempatla singgah sekejap kat funfair bercham untuk bermain kereta laju wow.. pinjam duet rumah sorang rm 4.. pastu balik rumah.. okey, sangat membazer tapi yang penting,.. semua enjoy!! huhu. LOVE U ALL MY HOUSEMATE!!!

No comments:

Post a Comment